Sunday, March 17, 2013

Linux'a Python Kurmak

Normalde linuxun bütün sürümlerinde python kuruludur. Ancak bu kurulu olan sürüm python2x dir.Eğer ki python3x sürümlerinden birini kurmak istiyorsanız yazıyı okumaya devam edin. :)
Python kurulumuna geçmeden önce bazı ayarlamalar yapmamız lazım.
Birinci Adım: Gerekli paketlerin kurulması
Alt+F2 ile terminali açıyoruz. Ve şu kodları giriyoruz:

sudo apt-get install build-essential libncursesw5-dev libreadline5-dev libssl-dev libgdbm-dev libc6-dev libsqlite3-dev tk-dev
Bu paketlerin kurulması net hızınıza göre bir kaç dakika sürebilir.. :)
İkinci Adım: Python un indirilmesi ve dosyaların hard diskinize çıkarılması
terminale şu kodlar giriyoruz:
wget http://www.python.org/ftp/python/3.2/Python-3.2rc2.tgz && tar -xvf Python-3.2rc2.tgz
Bu kod pythonu indirir ve dosyaları şu an bulunduğunuz dizine çıkarır.
Üçüncü Adım: Python un kurulması
Terminale şu kodları giriyoruz:
1.   ./configure
2.   make
3.  sudo make altinstall
Python3.2 linuxunuza kurulmuştur. :)



1 comment:

  1. Python harika ben de kullanıyorum. Anlattığınız şekilde kuracağım tskler..

    ReplyDelete